Itt a valódi digitális generáció

A CommonSenseMedia kutatása a 0-8 évesek gyerekek médiahasználatát méri föl Amerikában, 2013-ban.  A nagy mintán végzett, reprezentatív kutatás egy sorozat része, az elsőt 2011-ben készítették.

A kutatás hat fő eredménye:

  1. A gyerekek mobileszközhöz való hozzáférése drámaian megnőtt az elmúlt két évben: a tablettel rendelkező családok aránya 8%-ról 40%-ra ugrott két év alatt, és az összes gyerek 75%-a fér hozzá valamilyen mobileszközhöz (két éve ez 52% volt).
  2. Majdnem kétszer annyi gyerek használ mobileszközt valamiféle médiával kapcsolatos tevékenységre (játék, videó, appok) mint két éve. Kétszer annyi gyerek használ naponta mobileszközt, mint két éve, és háromszor annyi időt (napi 15 percet) töltenek el vele.
  3. A „hagyományos” médiaeszközök használata ugyanakkor csökkent: kevesebb tévét, DVD-t néznek, számítógépeznek és játszanak. Ezt a trendet a mobileszközök intenzívebb használata sem változtatja meg; a médiára fordított összes idő átlaga 2:16 percről 1:55 percre csökkent.
  4. Még mindig a tévé vezet a médiaeszközök között, mindazonáltal egyre gyakoribbá válik az előre fölvett, letöltött/streamelt vagy  digitális videotáron (VOD) keresztül elért műsorok nézése – a teljes tévézési idő (:57) 32%-át teszi ki.
  5. A hátrányos helyzetű gyerekek körében nőtt a mobileszközök elérése, azonban az „új szakadék” még mindig jelentős gazdagok és szegények között: például a tabletek száma 20%-60%, a szegény szülők 35%-a töltött le nevelési célú applikációt, míg a magasabb jövedelműek 75%-a.
  6. Az oktatási/nevelési célú tartalmak jelentős része még mindig a televízión keresztül jut el a gyerekekhez. A magasabb jövedelmű szülők gyerekei többet használják a mobileszközöket.