A Nielsen Közönségmérés 2013-as tévés piaci körképe alapján az egy főre jutó napi reklámnézési idő 23 perc volt a magyarok körében, ami alatt egy személy átlagosan 78 darab televíziós reklámot látott. A fiatalok körében emellett nőtt a képernyő előtt töltött idő.
A grafikonon látható, hogy a 4-17 éves korosztály körében 191-ről 202 percre nőtt a tévénézési idő. (Ez a szám egyébként 2011-ről 2012-re is nőtt, négy perccel.) A televízió még mindig vezető médium a magyar gyerekek számára. A családok 41%-ában van tévé a gyerekszobában, a legtöbb helyen a készülék a hálószobában található.
A gyerekcsatornák közönségaránya 5,2%, viszont a gyerekek sokszor néznek nem nekik való műsorokat is.
Az ideális tévé- (képernyő)nézési idő legfeljebb egy-két óra lenne naponta, lefekvés előtt pedig semmiképpen nem ajánlott. A gyerekszobában lévő tévé hátránya, hogy a szülő kevesebb befolyással bír a tartalomra és a tévénézés idejére is.
Tanulságosak a reklámokkal kapcsolatos számok is: egy átlagos tévénéző naponta 23 perc reklámot, átlagosan 78 darabot látott. Ezek a számok a teljes népességre vonatkoznak, fontos azonban a gyerekekben minél hamarabb tudatosítani a reklámok célját, funkcióját. Erre a közös televíziónézés alkalmas terep lehet.
Az adatok forrása: Tévés piaci körkép 2013