A Televele Médiapedagógiai Egyesület 2021 és 2022 nyarán tíz héten át tartott médiapedagógiai foglalkozásokat a táborozó gyerekeknek és fiataloknak. A program keretében többféle foglalkozás közül választhattak a csoportok. 

Stop motion animáció

  • Animációt bármiből lehet csinálni, elég hozzá néhány tárgy, rajzlap és egy okostelefon a film szerkesztéséhez. A foglalkozás során a gyerekek tárgyanimációt készítenek stop motion technikával. 

Nyomozz a kód után! – szabadulószoba 

  • A foglalkozás egy játékos nyomozás keretében ismerteti meg a gyerekeket az internetes információmegosztás legfontosabb szabályaival. Gyereknyelven „beszél” a személyes adatok védelméről, segít megérteni, hogyan védhetjük meg személyes adatinkat az interneten, mire érdemes odafigyelni a biztonságunk érdekében. (kulcsfogalmak: digitális lábnyom, személyiségprofil, jelszóvédelem, profilbeállítások) 

Ez nem vicces! – online bántalmazás prevenciós foglalkozás 

  • A foglalkozáson az online zaklatás nehéz, fájdalmas témakörével a gyerekek egy kártyajáték formájában találkoznak, amely lehetőséget ad arra, hogy tudatosítsuk az online bántalmazás különböző típusait, a már bántalmazásnak tekinthető helyzeteket. A prevenciós célú játékban a gyerekek megoldási módokat tanulhatnak, a különböző erősségű támadásokra leginkább megfelelő válaszlépéseket próbálhatnak ki. A foglalkozás legfontosabb célja, hogy a gyerekek felismerjék, az online bántalmazás helyzetében fontos, hogy segítséget kérjenek, illetve, hogy az áldozat és az elkövető mellett a „szemlélőknek” is fontos szerepe van a konfliktusok megoldásában.      
 

Álhírvadászat – szabadulószoba

  • A szabadulószoba egy olyan játékos akadálypályát kínál, ahol a gyerekek az információ megbízhatóságának megítélését gyakorolhatják. Az álhírvadászat során megismerkednek a forrásvizsgálat, a tényellenőrzés, a fotók/videók ellenőrzésének praktikáival, a gyanús információk utáni nyomozás gyakorlati eszközeivel. (kulcsfogalmak: álhír, képellenőrzés, kulcsszavas keresés, FILTER teszt)

Mizujs algoritmus? – algoritmusszelidítő foglalkozás    

  • A foglalkozás az internetes információs forgalomirányítást végző programok, az algoritmusok működésébe vezeti be a gyerekeket. Játékos feladatokon keresztül enged bepillantást a közösségi média működésébe, az információs szupersztrádán zajló közlekedést irányító robotok „mindennapjaiba”. (kulcsfogalmak: személyiségprofil, személyre szabott információáramlás, információs kapuőr)  

Arculat és háttér – a sikeres influenszer titka 

  • Mitől sikeres a közösségi médiában egy influenszer? Mi igen és mi nem kerül be a feed-be? Négy állomás egy influencer napi rutinjairól.  (közösségi posztok, storyk, termékmegjelenítés, hozzászóláskezelés, fotózás, képszerkesztés, marketing)