A médiaélmények felidézése, a médiaélményekkel kapcsolatos érzések kifejezése, reflexió a médiaélményekre. A gyermek számára fontos médiatartalmakban megjelenő szereplők bőrébe bújva, a szerep kipróbálása, megélése. Az empátia, az együttműködési készség, a kommunikációs készség fejlesztése.
A második foglalkozáson a médiaélmények feldolgozása szerepjáték formájában zajlik. A gyerekek kiválasztják az eljátszani kívánt médiahőst, mesehőst, kiscsoportban közösen kitalálnak egy rövid jelenetet, amelyben a kiválasztott médiahősök mindegyike szerepel. Beöltöznek a szerepjátékhoz, és eljátsszák a jelenetet. A jelenetek után reflektálnak a szerepjátékban megélt élményekre, a kiscsoport közös munkájára.
1. Élményfelidézés, ráhangolódás a közös játékra
- mit csináltunk előző alkalommal? – felelevenítés
- belépés Élményországba
- tükörjáték
mozgásos játék, mozdulat és arckifejezés tükrözése - filmes pofon
a “mintha-élmény” megtapasztalása
2. Élményfeldolgozás
- csoportalakítás
- médiaélmények megjelenítése – szerepjáték
a gyerekek felkészülés, beöltözés után rövid jelenetet adnak elő, a többiek megnézik, címet adnak, és megbeszélik, mi tetszett nekik, majd “visszaváltoznak”
3. Búcsú Élményországtól, lezárás
- visszabújás az alagúton
- lecsendesítő, frissítő gyakorlat
.
[loggedin]A teljes programcsomagot az Óvoda oldalon töltheti le. [/loggedin]
[loggedout]A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]