6. foglalkozás – A reklám

A foglalkozás elsődleges célja a reklámipar működésének, és a reklám a média működésében betöltött szerepének megértése, mindennapi életünkre tett hatásának vizsgálata, néhány jellegzetes műfaji sajátosságának felismerése, a hír műfajától való elhatárolása.

 

1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése

1. Üzenet
A minden foglalkozás elején megszólaló földönkívüli egy rövid filmbejátszásban kérdéseket tesz föl a gyerekeknek a foglalkozás témájával kapcsolatban.
2. Az otthoni feladatok bemutatása
A csoportok kiteszik a projektfalra iskolaújságjukat, és értékelik munkájukat.
3. Csoportbontás
A gyerekek képrészleteket húznak, és megkeresik azokat, akikkel egy csoportba tartoznak.

2. Új tartalom feldolgozása

1. Reklám és hír
A két műfaj közti különbségek számbavétele.
2. A reklám műfaji eszközei, reklámozási technikák
A gyerekek reklámszpotokat néznek meg, és csoportmunkában összegyűjtik jellemzőiket, megismerkednek a célcsoport és az üzenet fogalmával.
3. Médiapiac – a reklám szerepe a média működésében
A médiapiac működését modellező szerepjátékban a gyerekek reklámfelületet adhatnak/vehetnek különböző médiumokban, majd egy táblázat segítségével kiderül, mekkora közönséget ért el a reklám.
4. A reklám szerepe
A gyerekek érveket gyűjtenek a reklám hasznáról és arról, miért nem szeretjük őket.

3. Új tartalom összefoglalása

1. Reklám – gyakorlat
A korábbi foglalkozások felidézésére reklámszöveg írása a Moped program egy-egy foglalkozásához.

.

[loggedin] A teljes programcsomagot a Felső tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]

[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.