4. foglalkozás – Közösségi oldalak

A foglalkozás elsődleges célja az internet nyújtotta lehetőségek és a használatában rejlő veszélyek számbavétele – ez utóbbi kapcsán különös tekintettel az online térben történő információ-megosztásra. Az interneten megvalósuló önreprezentáció tudatosságának erősítése. A személyes és online interperszonális viszonyok közötti különbség megélése.

 

1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése

1. Üzenet
A minden foglalkozás elején megszólaló földönkívüli egy rövid filmbejátszásban kérdéseket tesz föl a gyerekeknek a foglalkozás témájával kapcsolatban.
2. Az otthoni feladatok bemutatása
A gyerekek egyenként bemutatják a tanárnak elküldött képet a kedvenc filmjükből.
3. Csoportbontás
A gyerekek “tornasorba” állnak, aszerint, hogy ki mennyit internetezik, így heterogén csoportok alakulnak.

2. Új tartalom feldolgozása

1. Társas kapcsolatok és internet
A csoportok egy rövid jelenetet mutatnak be “Barátság és internet” címen, majd megbeszélik az előadásokat, és az eredményt fürtábrán rögzítik.
2. “Én” az interneten
A gyerekek előre megadott képekből profilképet választanak maguknak, egy másik csoport (nem ismerve, kihez melyik kép tartozik), elképzeli, milyen lehet a felhasználó, aki ezt választotta, majd közösen megbeszélik a feladat során felmerült érzéseket, élményeket.
3. Fontos, lehet, nem szabad
A gyerekek csoportmunkában információ-típusokról döntik el, hogy megjeleníthetőek-e egy közösségi oldalon.

3. Új tartalom összefoglalása

1. Az internet lehetőségei  – válaszok az üzenet kérdéseire
A gyerekek  öntapadós jegyzettömbre írnak olyan lehetőségeket, amelyeket az internettel megvalósíthatóak.
2. Otthoni feladat
Szabadon választott csoportban csoportprofil készítése, minden csoporttag egy-egy hírt ír a “profiloldalra”.

.

[loggedin] A teljes programcsomagot a Felső tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]

[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.