A foglalkozás elsődleges célja annak felismerése, hogy a sztárról való tudásunk a médiában a róla megjelenő információk és az őt ábrázoló képek által kreált image; a sztár szerep megélése; jellemzőinek tudatosítása.
1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése
1. Üzenet
A minden foglalkozás elején megszólaló földönkívüli egy rövid filmbejátszásban kérdéseket tesz föl a gyerekeknek a foglalkozás témájával kapcsolatban.
2. Az otthoni gyűjtések bemutatása
A gyerekek egyenként kiteszik a projektfalra a sztárokat ábrázoló képeket, és elmondják, hol hallottak róla legutóbb.
2. Új tartalom feldolgozása
1. Sztár és média
Irányított beszélgetés egy kép kapcsán a sztárokról és az image-ről.
2. Sztárnak lenni
A gyerekek reflektálhatnak saját, a sztársággal kapcsolatos viszonyukra, befejezetlen mondatokra válaszolva.
3. Csoportbontás
Puzzle: sztárok fényképének összerakása.
Bemutatót tartanak, a többi csoport pedig értékeli a produkciót.
4. A sztár képe
A gyerekek csoportmunkában egy adott sztárról szóló állításokat értékelnek az információ “bizonyossága” szerint és képet jellemeznek.
5. Én, a sztár
Minden gyerek egy általa kitalált sztár bőrébe bújik, névjegykártyát készít magának, majd a csoporttársai lefényképezik és interjút készítenek vele. Végül a gyerekek reflektálnak a feladat során felmerült érzéseikre.
3. Új tartalom összefoglalása
1. A sztárról tudjuk– válaszok az üzenet kérdéseire
A gyerekek az órai élményekre reflektálnak; irányított beszélgetés.
2. Otthoni feladat
A következő foglalkozást előkészítő feladat: érdekes fénykép gyűjtése.
[loggedin] A teljes programcsomagot a Felső tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]
[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]