A foglalkozás célkitűzése, hogy a diákok felismerjék a médiumokban megjelenő kommunikáció egy része a fogyasztás, a fogyasztói döntések befolyásolását célozza, és ennek legegyszerűbben azonosítható formája a reklám. Tájékozódjanak a reklámipar működésének alapfogalmairól: termék, célcsoport, reklám üzenet, reklámfelület, a reklám alapvető funkciói. Próbára tegyék magukat a reklámkészítésben.
1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése
1. Otthoni feladat feldolgozása
A mese-hírek alapján irányított beszélgetés, az előző alkalom fölelevenítése
2. Ferike-mese
A gyerekek minden foglalkozás elején felvételről meghallgatnak egy mesét a Ferike nevű kisfiúról, amely bevezeti őket a foglalkozás témájába.
2. Új tartalom feldolgozása
1. Kedvenc reklámok
A ráhangoló, bemelegítő játék során felidézik kedvenc reklámjaikat.
2. Kóstolás – termékteszt
A gyerekek különböző zacskóból azonos chipset kóstolnak és véleményeznek – a feladat célja a csomagolás reklámértékének tudatosítása
3. Hol van reklám
A gyerekek csoportokban összegyűjtik a reklámfelületeket
4. Reklámok a tévében
Tévéreklám-elemzés a célcsoport és az üzenet fogalmának tudatosítására.
5. Reklámfilm – dramatikus játék
A csoportok rövid jeleneteket adnak elő. A reklámok célcsoportja adott, a terméket maguk választják.
3. Új tartalom összefoglalása
1. Összefoglalás a kereskedelmi kommunikációról
Irányított beszélgetés arról, miért készülnek reklámok, az információ fürtábrára gyűjtése.
2. Üzenet
A csoportok foglalkozásonként egymondatos reklámszöveget írnak, amellyel a Moped programot lehetne hirdetni.
[loggedin] A teljes programcsomagot az Alsó tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]
[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]