A foglalkozás közvetlen célja ismerkedés az internet világával, a világháló fogalmával, struktúrájával. Az internet hitelessége, megbízhatósága kérdéskörének tematizálása. A biztonságos internethasználat alapvető szabályainak tudatosítása.
1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése
1. Otthoni feladat feldolgozása
A gyerekek körbeállnak, sorban bemutatják a képet és a hozzá tartozó hangeffektet.
2. Ferike-mese
A gyerekek minden foglalkozás elején felvételről meghallgatnak egy mesét a Ferike nevű kisfiúról, amely bevezeti őket a foglalkozás témájába.
2. Új tartalom feldolgozása
1. Osztályháló – gyakorlatok az internet struktúrájának modellezésére
Osztálycsomó kigubancolása
Az internet mint kapcsolati háló modellezése
2. Saját és mások internethasználati szokásai
A gyerekek “tornasorba” állnak aszerint, ki mennyit internetezik, ennek alapján heterogén csoportok alakulnak
3. Aranyszabályok – közlekedés az interneten
Kvíz az internethasználatról
“Aranyszabályok” hozzárendelése a megfelelő kvízkérdéshez
4. Activity
Az ismert játéknak megfelelően a gyerekek internetes tevékenységeket játszanak el, írnak körül, vagy rajzolnak le, a többi csoport kitalálja, melyik tevékenységről van szó.
5. Az internet megbízhatósága
Az információ megbízhatóságának, a források hitelességének vizsgálata egy “álweboldalon”.
3. Új tartalom összefoglalása
1. Az internethasználat során fontos szabályok
A gyerekek kiválasztják, melyik aranyszabály a legfontosabb számukra.
2. Otthoni feladat
Illusztráció készítése egy aranyszabályhoz.
[loggedin] A teljes programcsomagot az Alsó tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]
[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]