4. foglalkozás – Internet, közösségi oldalak

A foglalkozás közvetlen célja ismerkedés az internet világával, a világháló fogalmával, struktúrájával. Az internet hitelessége, megbízhatósága kérdéskörének tematizálása. A biztonságos internethasználat alapvető szabályainak tudatosítása.

 

1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése

1. Otthoni feladat feldolgozása
A gyerekek körbeállnak, sorban bemutatják a képet és a hozzá tartozó hangeffektet.
2. Ferike-mese
A gyerekek minden foglalkozás elején felvételről meghallgatnak egy mesét a Ferike nevű kisfiúról, amely bevezeti őket a foglalkozás témájába.

2. Új tartalom feldolgozása

1. Osztályháló gyakorlatok az internet struktúrájának modellezésére
Osztálycsomó kigubancolása
Az internet mint kapcsolati háló modellezése
2. Saját és mások internethasználati szokásai
A gyerekek “tornasorba” állnak aszerint, ki mennyit internetezik, ennek alapján heterogén csoportok alakulnak
3. Aranyszabályok – közlekedés az interneten
Kvíz az internethasználatról
“Aranyszabályok” hozzárendelése a megfelelő kvízkérdéshez
4. Activity
Az ismert játéknak megfelelően a gyerekek internetes tevékenységeket játszanak el, írnak körül, vagy rajzolnak le, a többi csoport kitalálja, melyik tevékenységről van szó.
5. Az internet megbízhatósága
Az információ megbízhatóságának, a források hitelességének vizsgálata egy “álweboldalon”.

3. Új tartalom összefoglalása

1. Az internethasználat során fontos szabályok
A gyerekek kiválasztják, melyik aranyszabály a legfontosabb számukra.
2. Otthoni feladat
Illusztráció készítése egy aranyszabályhoz.

 

 

[loggedin] A teljes programcsomagot az Alsó tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]

[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.