3. foglalkozás – Hang, kép. történet

A foglalkozás elsődleges célja a média-szövegértés fejlesztése, a hangulatteremtés filmes eszközeivel való ismerkedés. A képkivágás, a nézőpont, a képsíkok, a fény és a színek, a kameramozgás, az egyes beállítások időtartamának, a beállítások egymáshoz fűződő viszonyának érzelmi hatás kiváltásában játszott szerepének felismerése, az egyes képi / mozgóképi megoldások hatásának azonosítása. A filmhang érzelmi hatásának vizsgálata. A történet cselekményelemeinek érzelmi hatás kiváltásában játszott szerepének megélése.

 

1. Ráhangolás, a feldolgozás előkészítése

1. Az otthoni gyűjtések bemutatása
A gyerekek egyenként kiteszik a projektfalra a képeket, és elmondják, mit találnak bennük érdekesnek.
2. Üzenet
A minden foglalkozás elején megszólaló földönkívüli egy rövid filmbejátszásban kérdéseket tesz föl a gyerekeknek a foglalkozás témájával kapcsolatban.
3. Csoportbontás
Csoportalakítás a foglalkozáson később szerepet kapó képrészletek segítségével.

2. Új tartalom feldolgozása

1. Filmes kifejezőeszközök – a filmhang
A gyerekek filmekből származó zenei részletekről döntik el, milyen hangulatúak, illetve milyen fajta történethez kapcsolódhatnak.
2. Filmes kifejezőeszközök – képi megoldások
A csoportok az előző feladat filmrészleteinek viuzális kifejezőeszközeiket vizsgálják, előre megadott állításokat fürtábrára gyűjtve.
3. Történet
A csoportok az előző feladat jelenetei köré írnak történetet, melyek szintén a megadott hangulatnak felenek meg.

3. Új tartalom összefoglalása

1. A filmes kifejezőeszközökről– válaszok az üzenet kérdéseire
A gyerekek kilépőkártyára írják a legizgalmasabb filmes kifejezőeszközt, amivel az órán találkoztak.
2. Otthoni feladat
Egy kép küldése a tanárnak emailen a gyerek kedvenc filmjéből.

.

[loggedin] A teljes programcsomagot a Felső tagozat oldalon töltheti le. [/loggedin]

[loggedout] A teljes programcsomag letöltéséhez be kell jelentkeznie. [/loggedout]

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.